Ingredients
- 4 galtes (por o vedella, és indiferent)
- 500 grs. de bolets variats
- 2 cebes
- 1 parell de tomàquets o 6 cullerades de tomàquet natural en conserva
- 2 grans d’all (optatiu)
- 1 got i mig de vi ranci
- Romaní
- Oli, pebre i sal
Elaboració
Rostim les galtes a la cassola amb una mica d’oli. Salpebrem i reservem. En el mateix oli sofregim l’all (opcional), i la ceba, tallada menuda. Quan estigui transparent/ daurat (compte no se’ns torri massa) i afegim el tomàquet i sofregim.
Afegim les galtes, el vi ranci, i la branca de romaní, i deixem tapat a foc baix fins que les galtes siguin tendres, aproximadament 1h i mitja (si faltés suc afegir una mica d’aigua).
Traiem les galtes (les desossem si són de porc) i les tallem a talls d’un centímetre de gruix (quedaran com una mena de tall rodó, va bé presentar-les a talls perquè queden més bé a la vista). Passem la salsa pel colador xinès i la tornem a la cassola on la deixarem reduir una mica. Mentre passarem els bolets (prèviament nets o dessalats, segons siguin frescs o en conserva) per la paella lleugerament.
Afegim les galtes a talls a la salsa i hi posem els bolets, que arrenqui un bull. Es pot acompanyar amb un flam d’arròs i/o d’alguna altra salsa per donar una nota de color.
Com totes les carns estofades, és més bo un cop reposat. Apta per a la congelació.
Adaptació de la recepta d’Associació de boletaires www.bdebolets.com